



Nová verze 28.2 pro rok 2023
Vážení zákazníci,
ekonomického systému CÉZAR®
rádi bychom vám představili novou verzi 28.2 pro rok 2023, na které jsme v posledních měsících usilovně pracovali :). Nová verze přináší, tak jako obvykle celou řadu nových nebo vylepšených funkcí, ale také zrychlení programu nebo třeba využití více paměti nebo nové optimalizační metody pro práci s SQL serverem apod.

Více paměti • Mzdy a personalistika v Cézarovi pro Windows
Cézar e-shop • Nová legislativa • a desítky dalších funkcí
Cézar e-shop • Nová legislativa • a desítky dalších funkcí
Kromě výše uvedených nových funkcí jsme se také zaměřili na další zdokonalování Automatu, do kterého v nové verzi přibude opět několik dalších funkcí, které vám umožní opět o něco více funkcí ponechat plně na Cézarovi a zefektivnit a zkvalitnit tak fungování vaší firmy a ušetřit čas a peníze za některé vaše zaměstnance.
Pokud budete mít k nové verzi jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám odpovíme.
Pokud máte náměty nebo připomínky, jak a co v programu dále vylepšit, napište nám je ve funkci Odeslat dotaz nebo Odeslat námět - každým dotazem nebo podnětem se zabýváme a jenom náměty, o kterých nám dáte vědět, můžeme do programu zapracovat. ;)
Přejeme vám hodně úspěchů a těšíme se na spolupráci i v novém roce. :)
tým Breaker Software
Přejít na objednávkový formulář
1) Změny legislativy v roce 2023 - zrušení EET, plánované změny zákona o DPH a DP, vedení skladu a účetnictví v Eurech, nové výkazy Eko-Kom a Intrastat...
2) Modul Mzdy a personalistika konečně součástí i Cézara pro Windows (i v 64-bitových Windows)
3) Nový B2B nebo B2C e-shop přímo od Cézara - jediný e-shop se 100% kompatibilitou a on-line komunikací s Cézarem - začínáme v lednu!
4) Nový obrázkový internetový katalog vašeho zboží + individuální internetové nabídky pro vaše zákazníky s možností objednávání - již brzy
5) Dodací listy a příjemky pro skladníky mohou mít větší písmo + volně nastavitelné písmo a grafické hlavičky a patičky v každém formuláři zvlášť
6) Opět rychlejší spouštění programu a otevírání seznamů a karet - rychlejší opravy, rychlejší prohlížení dat, rychlejší tisky dokladů, rychlejší vše
7) Speciální algoritmus, který průběžně sleduje využití paměti a optimalizuje její obsazenost = Více paměti pro zpracování nebo prohlížení velkých dat!
8) On-line sledování bonity vašich odběratelů = maximální prevence před prodejem budoucímu dlužníkovi
9) Platební QR kód a údaje o platbě přímo v textu e-mailu = ještě jednodušší úhrady vašich faktur :)
10) Nastavitelné automatické připojování položek na doklady - např. automatické připojování dopravy, dárků, balného apod.
11) Nastavitelné časy rezervací objednávek až od zadaného data nebo ve vazbě na termín dodání zboží! (rezervace až x dnů před termínem)
12) Zcela nové typy volných údajů s možností definice vzorce podle kterého se pak volný údaj automaticky vypočítává
13) + Nový typ volného údaje, který umožňuje do definice zadat libovolné SQL příkazy (!), které se pak při zobrazování volného údaje automaticky vykonají
14) Možnost definovat tzv. Druhy skladových karet a jejich vlastnosti (členění na podkarty, pořadí podkaret, desetinná místa množství, jednotky atd. atd.)
15) Možnost řetězení spouštění automatických úloh -> jedna automatická úloha může obsahovat více zřetězených spouštěných funkcí
16) Ke komunikaci s platebními terminály České spořitelny, ČSOB a GP přidána komunikace i s terminály Komerční banky, UniCredit Bank, Raiffeisenbank ad.
17) Ke stávajícím přepravcům PPL, DPD, Geis a Zásilkovna byla přidána nebo se právě dopracovává i komunikace s přepravci GLS, Toptrans a Česká pošta
2) Modul Mzdy a personalistika konečně součástí i Cézara pro Windows (i v 64-bitových Windows)
3) Nový B2B nebo B2C e-shop přímo od Cézara - jediný e-shop se 100% kompatibilitou a on-line komunikací s Cézarem - začínáme v lednu!
4) Nový obrázkový internetový katalog vašeho zboží + individuální internetové nabídky pro vaše zákazníky s možností objednávání - již brzy
5) Dodací listy a příjemky pro skladníky mohou mít větší písmo + volně nastavitelné písmo a grafické hlavičky a patičky v každém formuláři zvlášť
6) Opět rychlejší spouštění programu a otevírání seznamů a karet - rychlejší opravy, rychlejší prohlížení dat, rychlejší tisky dokladů, rychlejší vše
7) Speciální algoritmus, který průběžně sleduje využití paměti a optimalizuje její obsazenost = Více paměti pro zpracování nebo prohlížení velkých dat!
8) On-line sledování bonity vašich odběratelů = maximální prevence před prodejem budoucímu dlužníkovi
9) Platební QR kód a údaje o platbě přímo v textu e-mailu = ještě jednodušší úhrady vašich faktur :)
10) Nastavitelné automatické připojování položek na doklady - např. automatické připojování dopravy, dárků, balného apod.
11) Nastavitelné časy rezervací objednávek až od zadaného data nebo ve vazbě na termín dodání zboží! (rezervace až x dnů před termínem)
12) Zcela nové typy volných údajů s možností definice vzorce podle kterého se pak volný údaj automaticky vypočítává
13) + Nový typ volného údaje, který umožňuje do definice zadat libovolné SQL příkazy (!), které se pak při zobrazování volného údaje automaticky vykonají
14) Možnost definovat tzv. Druhy skladových karet a jejich vlastnosti (členění na podkarty, pořadí podkaret, desetinná místa množství, jednotky atd. atd.)
15) Možnost řetězení spouštění automatických úloh -> jedna automatická úloha může obsahovat více zřetězených spouštěných funkcí
16) Ke komunikaci s platebními terminály České spořitelny, ČSOB a GP přidána komunikace i s terminály Komerční banky, UniCredit Bank, Raiffeisenbank ad.
17) Ke stávajícím přepravcům PPL, DPD, Geis a Zásilkovna byla přidána nebo se právě dopracovává i komunikace s přepravci GLS, Toptrans a Česká pošta
Modul Mzdy a personalistika v Cézarovi pro Windows
spustitelný ve Windows 32 i 64-bit
Nový B2B a B2C e-shop přímo od Cézara
Jediný e-shop se 100% kompatibilitou a on-line komunikací s Cézarem
Jediný B2B e-shop se všemi obchodními podmínkami
zadanými u vašich odběratelů
zadanými u vašich odběratelů
ceníky, cenové a slevové akce, poskytované slevy, body z bodového systému,
povolené expedice, kontroly a limity pohledávek, kontroly platební disciplíny apod.
povolené expedice, kontroly a limity pohledávek, kontroly platební disciplíny apod.
Jaké jsou výhody e-shopu přímo od Cézara?
- Není nutno nastavovat, upravovat, nebo dokonce programovat jakoukoliv komunikaci nebo definovat jakékoliv exporty a importy dat.
- Není nutno dokonce ani nijak přizpůsobovat nebo nastavovat komunikaci na straně e-shopu.
- Veškeré provedené změny ve vašich datech nebo v nastavení programu jsou okamžitě on-line přeneseny i do vašeho e-shopu.
- Stejně tak se i z e-shopu do Cézara okamžitě on-line přenášejí všechny vystavené objednávky a zálohové faktury nebo aktualizované údaje vašich zákazníků.
- Objednávky jsou v Cézarovi ihned zarezervovány (a pokud to tak máte nastaveno) se objednávky, které mají a mohou být uspokojeny buď připraví k uspokojení nebo rovnou automaticky uspokojí (a předají do skladu k fyzickému vyskladnění).
- Většinu nastavení e-shopu (a také to, jaká data a jaké údaje chcete nebo naopak nechcete v e-shopu zobrazovat) lze řídit (pomocí jednoduchých přepínačů) přímo z Cézara.
- B2B i B2C e-shop může být každý s jiným nastavením a také s jiným obsahem - například návody k montáži nebo servisu zboží mohou být dostupné jen pro přihlášené velkoobchodní zákazníky apod.
- Veškerá data, funkce a nastavení programu a e-shopu jsou (na rozdíl od jiných e-shopů) vzájemně 100% kompatibilní.
- Pokud dojde k jakékoliv změně na straně Cézara, nebo třeba v programu přibude nějaká nová funkce nebo nové nastavení apod., tak je tato změna (nebo nová funkce) ihned (nebo ve velice krátkém čase) dostupná i na straně e-shopu.
- Do e-shopu se přenášejí i údaje a nastavení, které do jiných e-shopů z nejrůznějších důvodů přenášet nelze nebo je cizí e-shop nepodporuje (často z důvodu, že se jedná o funkce, které žádný jiný software neobsahuje).
- E-shop od Cézara umí pracovat i s tak složitými datovými strukturami, jako jsou třeba definice aktuálně platných cenových akcí, definice položkových slev, definice rozšířených nebo individuálních ceníků vašich odběratelů apod.
- Pokud si budete přát, bude se v B2B e-shopu každému vašemu zákazníkovi, po jeho přihlášení, zobrazovat i jeho nastavený individuální ceník.
- A pokud máte například u odběratelů zadané jejich individuální obchodní podmínky, většina těchto podmínek se automaticky také bude přenášet i do vašeho e-shopu.
- B2B i B2C e-shop zobrazuje i historii všech obchodních případů včetně možnosti si i kdykoliv dodatečně stáhnout všechny v Cézaru vystavené daňové doklady.
- E-shop lze samozřejmě provozovat na vaší libovolné doméně, ale pokud zatím e-shop ani doménu nemáte, zařídíme vše za vás, nebo si zpočátku můžete e-shop vyzkoušet na nové platformě cezar.store nebo cezar-shop.cz
- A rozhodně ne poslední výhodou bude (oproti většině konkurence) i příznivá cena... :)
Kdy bude nový e-shop dostupný?
- B2B i B2C e-shop bude nabízen v několika cenových a výkonových variantách a děláme vše pro to, aby byl dostupný ještě do konce roku 2022 resp. začátkem roku 2023.
- Pokud máte jakékoliv další dotazy - rádi vám na ně odpovíme... :)
Více dalších průběžně doplňovaných informací zde
Nový obrázkový internetový katalog vašeho zboží
+ individuální internetové nabídky pro vaše zákazníky s možností objednání
+ individuální internetové nabídky pro vaše zákazníky s možností objednání
Jak funguje a co umožňuje nový internetový katalog?
- V programu si (podobně jako v případě komunikace s Cézarovským e-shopem) jednoduše nastavíte, jakou skupinu položek a jaké údaje o nich chcete ve vašem internetovém katalogu (na vašich webových stránkách) uvádět a zadáte přístup k vašemu webu - nic víc není potřeba. :)
- Cézar pak zcela sám automaticky provádí aktualizaci katalogu zboží na vašem webu.
- Internetový katalog může obsahovat velkoobchodní i koncové ceny zboží, ale může obsahovat i pouze katalog vašeho zboží (s popisy, obrázky, videi, návody, prohlášeními o shodě apod.) zcela bez cen.
- Podobně jako e-shop může být váš internetový katalog zboží určený všeobecně pro všechny návštěvníky vašich webových stránek (B2C) nebo pouze pro vaše jednotlivé odběratele až po přihlášení jejich jménem a heslem (B2B).
- A stejně jako u B2B a B2C e-shopu platí, že na svých webových stránkách můžete mít libovolný z těchto dvou typů internetových katalogů, ale stejně tak je lze mít (pro obě skupiny zákazníků) oba dva - každý může být s jiným nastavením a také s jiným obsahem - například návody k montáži nebo servisu zboží mohou být dostupné jen pro přihlášené velkoobchodní zákazníky apod.
- Pokud si budete přát, bude se v B2B internetovém katalogu každému vašemu zákazníkovi, po jeho přihlášení, zobrazovat i jeho nastavený individuální ceník.
- A pokud máte například u odběratelů zadané jejich individuální obchodní podmínky, většina těchto podmínek se automaticky bude přenášet i do internetového katalogu.
- Lze v internetovém katalogu zboží i objednávat? - Ano, ale k tomuto je lépe využít přímo modul e-shop... :)
- Internetový katalog (podobně jako e-shop) lze samozřejmě provozovat na vaší libovolné doméně, ale pokud zatím doménu nemáte, zařídíme vše za vás, nebo si zpočátku můžete katalog vyzkoušet na nové platformě cezar.store
Kdy bude tento nový modul dostupný?
- Internetový katalog se bude (podobně jako e-shopy) nabízet v několika cenových a obsahových variantách a měl by být uveden krátce po uvedení B2B a B2C e-shopu.
- Pokud máte jakékoliv další dotazy - rádi vám na ně odpovíme... :)
5 nedávno představených nových modulů :)
1) ISDOC — modul pro automatizovanou výměnu dokladů s vašimi obchodními partnery
- ISDOC je (podobně jako například mezinárodní formát EDI) jednotný formát elektronické výměny dokladů mezi obchodními partnery nebo státní správou. Formát ISDOC podporuje většina ekonomických systémů v ČR (a i velká část na Slovensku). Odesílání dokladů ve formátu ISDOC funguje v Cézarovi velice podobně, jako klasické odesílání dokladů ve formátu PDF e-mailem. Doklady ISDOC lze v programu rovnou odesílat e-mailem, nebo je ukládat do vybraného souborového úložiště na disk pro pozdější zpracování, nebo je lze odesílat na ftp server např. do vašeho B2B e-shopu apod.
- Kromě možnosti odesílat doklady ISDOC vašim zákazníkům umožňuje tento modul i načítat ISDOC doklady od vašich dodavatelů. Načítat lze jak doklady souhrnné, tak doklady, které obsahují položky zboží. V prvním případě program automaticky z ISDOC načte a uloží přijatou fakturu, v druhém případě Cézar k přijaté faktuře automaticky naimportuje i související příjemku.
2) Souborová synchronizace vašich obrázků a dokumentů s e-shopem a provozovnami
- Modul umí zcela automaticky synchronizovat fyzické soubory s vašim obrázky u zboží nebo připojenými dokumenty například s vaším e-shopem nebo například mez vašimi provovnami - pokud na nich vedete data odděleně.
3) OSS - Prodej koncovým spotřebitelům do EU a na Slovensko
- Tento nový modul zajišťuje prodej zboží a služeb koncovým spotřebitelům do jednotlivých států EU.
- Modul automaticky načítá sazby DPH platné v dané cílové zemi EU a tyto sazby pak (včetně ostatních zákonem předepsaných údajů a příslušného cizího jazyka) vypočítává a tiskne na vystavené daňové a prodejní doklady.
- Takto vystavené daňové doklady jsou pak (přesně jak předepisuje zákon) evidovány ve zvláštní evidenci a automatizovaně se pak přenášejí i do vašeho účetnictví.
- Kromě výkazů program zajišťuje i samotné elektronické podávání speciálního "Přiznání k DPH v režimu OSS".
- Modul také umožňuje (s podporou KM) i automatizovanou obousměrnou komunikaci s vaším e-shopem, který případně spotřebitelský prodej zboží do EU nabízí.
4) Tvorba, tisk a evidence paletových SSCC kódů (s možným odesíláním do EDI)
- Tento nový modul zajišťuje kompletně vše co souvisí s vytvářením, tiskem a evidencí SSCC kódů (které se postupně stávají standardem nejenom u velkých společností, ale i u dodávek zboží například do e-shopů apod.) na vaše odesílané balíky, palety nebo kontejnery.
- SSCC kódy lze (kromě výdejek a mezipodskladových převodek) evidovat a následně zpracovávat i na příjemkách od vašich dodavatelů.
- Pomocí SSCC kódů lze také komunikovat s nejrůznějšími systémy pro řízenou (plně automatickou nebo poloautomatickou) distribuci ve skladu.
- Evidované SSCC kódy lze tisknout na štítky a doklady nebo exportovat Komunikačním managerem.
- SSCC kódy lze také (ve speciálně k tomu určené EDI zprávě) exportovat do EDI.
5) Elektronická komunikace s vašimi přepravci
- Tento modul umožňuje obousměrnou elektronickou komunikaci s přepravci - tj. evidenci a objednávání svozu připravených zásilek, odesílání informací o zásilkách, tisky balíkových etiket.
- Ale i zpětné načítání čísel zásilek pro automatické informování zákazníků apod.
- Možnost odesílat zákazníkům odkazy na sledování zásilek.
- Automatické sledování stavu a doručení nebo naopak nepřevzetí jednotlivých zásilek.
- Možnost sledovat a vyhodnocovat rychlost a % doručení zásilek jednotlivých přepravců v jednotlivých regionech.
- U každého dokladu vidíte nejenom údaje o způsobu dopravy, ale i aktutální stav doručování zásilky.
- Modul umí komunikovat s většinou přepravních společností jako například Zásilkovna, PPL, DPD, GLS, Toptrans, Geis, Česká pošta a další jako například FOFR nebo WE-DO se připravují.
- Na rozdíl od většiny jiných externích řešení (jako např. balíkobot) s tímto modulem již neplatíte žádné další měsíční poplatky nebo poplatky za každou odeslanou zásilku. :)
Novinky v Podvojném účetnictví a Daňové evidenci
Nová verze účetních modulů pro rok 2023 (kromě výše uvedených novinek) obsahuje:
- Kompletní řešení legislativy pro rok 2023 - včetně nových formulářů, rozvah, výkazů zisku a ztrát, mzdových výkazů a sestav, účetní osnovy atd. atd.
- Vylepšení funkce na kontrolu účtování.
- Další zdokonalení načítání a zaúčtování výpisů z vašeho internetového bankovnictví.
- Exporty a importy účetních akcí ve formátu XML.
Co dalšího bude nová verze obsahovat?
Nová verze pro rok 2023 dále obsahuje nebo do ní připravujeme například tyto funkce:
- Kompletní řešení legislativy pro rok 2023 - včetně nových formulářů, rozvah, výkazů zisku a ztrát, mzdových výkazů a sestav, účetní osnovy, nových číselníků a formulářů pro Intrastat, aktualizované výkazy pro Eko-Kom, změny ve formátech Homebankingu, EDI atd. atd.
- Nové informační funkce a sestavy a nové rozšířené možnosti filtrování a sestavování sestav.
- Vylepšené funkce na tvorbu a kontrolu prodejních ceníků.
- Nové evidence poptávek u vašich dodavatelů nebo nabídek, které vám vaši dodavatelé zasílají a snadné "překlopení" poptávky nebo nabídky do potvrzení objednávky.
- V seznamech odběratelů a dodavatelů bude s novou verzí možné si zobrazit například datumy posledních nabídek, objednávek, výdejek nebo příjemek, a také to, zda již byla poslední nabídka nebo objednávka vyřízena, nebo příjemka a výdejka naskladněná resp. vyskladněná apod.
- Vylepšený modul Homebanking s vylepšeným dohledáváním a párování faktur při načítání výpisů.
- Zdokonalená kontrola konzistence MDB databází - pokud při spuštění program zjistí, že je databáze nekonzistentní nebo dokonce poškozená, nabídne její opravu...
+ stovky dalších nových funkcí, které budou (tak jako letos nebo loni) v průběhu roku (třeba na vaše přání :) do programu přidávány
Doplňující informace: Některé funkce, uváděné mezi novinkami, mohou mít přímou vazbu na některé rozšiřující moduly. Jsou to například modul Objednávky přijaté, Objednávky vydané, E-mail manager, SMS manager, Komunikační manager nebo Správce dokumentů a obrázků apod. Pokud vám některý z těchto modulů ve vaší instalaci zatím chybí, a rádi byste využili novinky verze s ním spojené, můžete využít mimořádné akční nabídky spojené s pořízením této aktualizace. :)
Informace o aktuální verzi 30.2 pro rok 2025 naleznete zde

Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)

